Faza równomiernego rytmu w diecie Dukana

Trafiony prezent dla dziecka
Marzec 3, 2014
Luksus w artakcyjnych cenach
Marzec 3, 2014

Kuracja proteinowa jest bardzo popularnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Poszczególne fazy diety Dukana zapewniają satysfakcjonującą utratę zbędnych kilogramów, jak również utrzymanie osiągniętej figury na długi czas, dzięki wprowadzeniu do kuracji fazy stabilizacji wagi.

Główne założenia fazy naprzemiennej

Zanim jednak dojdziemy do etapu utrwalania wypracowanych efektów diety musimy przebrnąć przez pierwszą i drugą fazę diety. Faza pierwsza, zwana uderzeniową ma za zadanie przygotować organizm do właściwego procesu zrzucania nadprogramowych kilogramów. Etapem kluczowym dla osiągnięcia wymarzonej figury jest faza druga, nazywana naprzemienną, która obejmuje dwie kuracje stosowane na przemian. Dni, w których spożywamy jedynie produkty proteinowe są przeplatane dniami, w których do protein dołączone zostały warzywa. W tym okresie kuracji, wskaźnik wagi obniża się wolniej niż w fazie uderzeniowej, niemniej jednak odchudzanie jest równie efektywne. Faza równomiernego rytmu powinna być dopasowana do indywidualnych cech osoby odchudzającej się i uzależniona od tego, jaką ilość kilogramów zamierzamy utracić. Można przyjąć schemat 1/1, czyli jeden dzień czystych protein, a następnie jeden protein i warzyw, ale w przypadku znacznej otyłości najkorzystniejszy jest plan kuracji 5/5, co oznacza 5 dni czystych protein i 5 dni proteinowo – warzywnych.

Rola warzyw w diecie Dukana

Włączenie do jadłospisu warzyw sprawia, że przepisy z diety Dukana są bardziej urozmaicone i w związku z tym, łatwiej nam znieść rygory odchudzania. Jednak w dalszym ciągu należy zachować kontrolę, bo nie wszystkie warzywa są dopuszczone do spożycia. Zasady diety Dukana dotyczące fazy naprzemiennej, zezwalająca na umieszczenie w planie żywieniowym pomidorów, ogórków, rzodkiewek, szpinaku, szparagów, porów, zielonej fasolki, szparagowej, kapusty, selera, sałaty, cukinii, bakłażanów, papryki, marchwi i buraków. Natomiast na liście pokarmów zakazanych znajdują się wszystkie warzywa bogate w skrobie, takich jak ziemniaki, ryż, kukurydza, groch, zielony groszek, bób, czy też soczewica. Dieta Dukana nie dopuszcza w tym czasie spożywania warzyw zaliczanych do pośrednich między skrobiowymi, a zielonymi.

Spadek wagi w fazie naprzemiennej

Stopniowe wprowadzanie warzyw do diety zmniejsza tempo odchudzania. Tak naprawdę utrata wagi, następuje odtąd wyłącznie w czasie trwania dni, w których spożywamy wyłącznie czyste proteiny. W momencie dodawania warzyw, organizm przejmuje panowania nad procesami metabolicznymi i skutecznie przeciwdziała utracie wagi. Dieta Dukana przewiduje okresy nagłej utraty wagi i następujące po niej dni odpoczynku. Faza naprzemiennego rytmu powinna być kontynuowana aż do momentu osiągnięcia upragnionej wagi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*