Jak przestać jeść słodycze

Jak oszczędzać będąc rodzicem?
Styczeń 29, 2013
Crysis 3 – Historia oraz gameplay
Styczeń 29, 2013

 Jak przestać jeść słodycze raz i skutecznie

Czy znasz ten stan, w którym zjadasz kolejne ciastko czując niemal ciężar kalorii w żołądku i wagę psychiczną wyrzutów sumienia, i mówiąc sobie po raz kolejny, że to już ostatni, ale to naprawdę ostatni raz? Ile razy można złamać daną sobie obietnicę? Ile razy polec w walce ze słodką obsesją zadając sobie pytanie „czemu znów się nie udało” ?

  • „Od jutra się odchudzam!”
  • „Od Nowego Roku nie jem słodyczy!”
  • „Niech mi ktoś powie jak przestać jeść słodycze, a natychmiast to robię!”
  • „Jutro zrywam ze słodyczami. Wdrażam plan ODCHUDZANIE „
  • „Jeszcze tylko dzisiaj, ten ostatni raz, ale od jutra ścisła dieta …”
  • „Tylko jedna czekoladka, jedna, jedniusieńka… .”

 

Mocne postanowienie, które działa bardzo skutecznie. Do czasu, gdy… Ano właśnie.

Ileż to takich obietnic wzleciało już w przestrzeń i… pękło jak bańka mydlana, dokładnie w momencie, gdy przechodziłaś w sklepie obok regału z batonikami albo wtedy, gdy na stole przykrytym elegancko wyprasowanym obrusem pojawiło się ciasto.  I choć wiesz, że nie chcesz kolejny i kolejny, i kolejny raz łamać danej sobie obietnicy, widzisz, jak Twoja dłoń wyciąga się i łapczywie chwyta „zakazany owoc”. Czy jest na to jakaś rada? Czy jest ktoś albo coś, co może ci pomóc, powiedzieć jak przestać jeść słodycze i nauczyć cię obywać się bez nich?

 

Znana metoda na niejedzenie słodyczy – szkoda, że tak mało skuteczna

Wiele porad na temat, jak przestać jeść słodycze i w jaki sposób uwolnić się z niewoli jedzenia z pewnością jest skutecznych, jednakże wymagają od samej zainteresowanej takiego zachowania, które jest niemal niemożliwe dla niej. Wymagają one całkowitego odstawienia na trzy miesiące wszystkiego, co zawiera cukier, a to skutkuje odzwyczajeniem się od nałogu jedzenia słodyczy.  W ciągu tych trzech miesięcy następuje uregulowanie procesów chemicznych w organizmie związanych z pracą trzustki, wyciszenie sprawia, że stajemy się bardziej wrażliwi na insulinę, zaczynamy mniej jeść, zmienia się wyczulenie na smaki i powoli, powolutku, odzwyczajamy się od pożerania wszystkiego, co słodkie.

I jeśli ktoś wytrzyma te trzy miesiące, pokona napady głodu na cokolwiek słodkiego, podszepty umysłu, który będzie kusił i tłumaczył, że to przecież tylko malutka kosteczka czekolady, jeżeli komuś uda się przetrwać obsesyjne myśli i uczucie, że „coś za mną chodzi”, pamiętając przy tym, że nawet jogurt, rzecz przecież uznawana za zdrową, może zawierać całkiem sporą dawkę cukru, ma dużą gwarancję osiągnięcia sukcesu. Dlaczego jednak tak wielu osobom się to nie udaje?

 

Pytanie, które powraca jak bumerang:

Jak przestać jeść słodycze?

Wielu osobom, które mówią, że nie wiedzą co zrobić i  jak przestać jeść słodycze czy wręcz pożerają wszystko, co zawiera cukier, wydaje się, że to dlatego, iż osłabiony jest u nich czynnik potocznie nazywany silną wolą. Obsesyjne zajadanie negatywnych stanów emocjonalnych przynosi im szybką, choć krótkotrwałą ulgę i lepsze samopoczucie i chociaż ta nagroda jest okupiona późniejszymi wyrzutami sumienia, to jednocześnie jest łatwo osiągalna. Takiej osobie niezwykle trudno przerwać zamknięty krąg jedzeniowy, w którym się znalazła i chociaż ma duże pokłady silnej woli w każdej innej sferze życia, w przypadku objadania się ponosi, jak myśli, porażkę. Często dotyczy to osób na wysokich stanowiskach, osób pełniących ważne role społeczne, dobrze wykształconych i zasobnych.

Jak zatem wspomóc swoją silną wolę i uwolnić się od pragnienia jedzenia słodyczy?

Odpowiedzią na tę potrzebę i skuteczną metodą na to, jak przestać jeść słodycze i stać się wolnym, okazały się odkrycia z przełomu lat sześćdziesiątych XX wieku oraz dalsze badania nad pracą ludzkiego umysłu. Okazało się, że dyscyplina nazwana neurolingwistycznym programowaniem może służyć nie tylko wywieraniu wpływu na innych ludzi, ale również pomocy sobie w tak trudnych przypadkach jak kompulsywne podjadanie czy obsesyjne zachowania żywieniowe.

W trakcie sesji przeprowadzanej indywidualnie w formie coachingu prowadzący uczy klienta zmiany zachowań żywieniowych rozpoczynając od podstawowego poziomu. Wszystkie te momenty, które prowadzą do zakupu czegoś słodkiego, otworzenia lodówki, chwycenia za ciastko lub batonik przeprogramowuje w taki sposób, by klient czy klientka zaczęła panować nad swoimi kompulsjami.

Ważną częścią pracy jest również zmiana przekonań przy pomocy technik NLP, przekonań na temat jedzenia i na swój własny, a także dokonanie zmiany obrazu siebie samego na poziomie tożsamości. Dodatkowo wprowadza się również zabezpieczenie w postaci umiejętności odmawiania, gdy inni będą tę osobę częstować czymś słodkim, nalegać, a w efekcie nieświadomie będą budzić w niej poczucie winy – „No zjedz. Przecież piekłam specjalnie dla Ciebie!”

Szybko i łatwo – uwolnij się od słodyczy

Czy to możliwe? Ile czasu wymaga taka potężna praca, skoro zmian dokonujemy na poziomie zachowań, przekonań, tożsamości, pracujemy z asertywnością i emocjami prowadzącymi do nadmiernego objadania się słodyczami? Jak przestać jeść słodycze z dnia na dzień, skoro obsesja towarzyszyła mi przez tyle lat? – takie pytania mają prawo się pojawiać.

I właśnie w tym miejscu następuje ta dobra i dla wielu zaskakująca informacja – wystarczy jedna sesja trwająca około trzech godzin! Możesz zapytać „jak to możliwe” tylko w przypadku, gdy jeszcze nie znasz NLP i nie wiesz, na czym polegają te metody programowania umysłu połączone z pracą na poziomie emocji oraz z płytką hipnozą.

Metody NLP, odpowiednio zastosowane, działają bardzo skutecznie i natychmiast. A to oznacza, że po wyjściu z sesji klient jest całkowicie uwolniony od obsesji jedzenia słodyczy. Od tego momentu ma kontrolę nad sobą i swoimi decyzjami, nie zadaje więcej pytania jak przestać jeść słodycze, jak się od nich powstrzymać, czy potrzebna mu jest dieta lub w ogóle odchudzanie poprzez rezygnację ze słodyczy, ponieważ takie pytania już nie pojawiają się w jego myślach. Umysł został przekierowany na nowe tory, przeprogramowany i zajęty innymi, bardziej użytecznymi sprawami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*